February 20, 2015

DRIVING CLASS

Bismillah..

Semalam kelas kedua belajar memandu. Masa first haritu belajar bawa di bukit dan jalan A sahaja. Ni belajar dekat Pusat Latihan Memandu Cemerlang. Ok, baru kali kedua, rasa give up dah. Kenapa la aku rasa payah yang amat..huhu.. Dari first day haritu banyak dah aku kumpul mata untuk mati enjin. Semalam mati lagi. :'(

Apa masalah aku? Tak tau nak kata apa. Macam semuanya menjadi masalah. Sedih sedih.. Mati enjin, langgar divider, lambat balas stereng, clucth break stereng. Arghh, stress. Rasa down gila2. Sampai satu tahap aku rasa menyesal pun ada ambik lesen ni. Ok, dalam keadaan sekarang ni memang la aku akan cakap macam tu. Semangat terbang menghilang entah ke mana.

Aku nak muhasabah diri dulu apa yang aku dah buat tu. Kenapa asyik2 tak lepas.

Bukit problm mau masuk line kuning..handbreak kdg2..
Parking..stereng
3pnjuru stereng clucth..
Z stereng clutch
S stereng clutch

Nmpaknya yg utama stereng clucth...

First bukit.
Mula kat bawah bumbung tu. Nak jalan hon dulu. Clucth, masuk gear 1, lepas clutch pelan2, hold

~alamak..post tergantung. Baru sedar..dah x ingat dah.. T_T

0 comments:

Post a Comment