July 31, 2015

CUTI-CUTI RAYA DI LAHAD DATU

Bismillah..

Raya tahun ni sangat menggumbirakan. Awal syawal dapat beraya lengkap sekeluarga. Almaklumlah anak2 semua masih bujang2. And second week of syawal dapat beraya dengan kawan2 pulak.

Memandangkan abang mau ke Lahad Datu, aku pun join la sekali. Lagi pun my sis sudah fly balik keyell, and i'm craving mau berjalan2. So aku pun acah2 ajak budak berdua tu, Mr.Z and his beloved cousin yang kili2..haha..kalau ada terbaca jangan marah haa..hihi.. Dan mereka pun kata "jom..kami ikut jak ni." Yeyehh..

Aku pun planing la sapa mau dijumpa nanti. Alnid, Kerok, Ima.. tapi bonusnya jumpa lagi yang lain2. Beraya2 yang tidak dirancang.

Sampai LD hari Khamis malam, stay menginap di Taman Perdana. Pagi Jumaat misi bermula. Mula dengan pergi ke Menara Kayangan. Aku dengan semangat berjubah2 mau pegi beraya. Sampai jak depan pintu gerbang, mak ai, takkan dengan jubah mau naik atas. Abang aku dengan si Mr.Z pegi pondok beli tiket. Nasib baik bawak naik kereta, kalau tidak rela aku diam2 jak dalam kereta. hahah..

Pintu masuk. Jauh kot naik atas tu.
Ni tiket masuk. RM 5.00 warganegara. Foreigner RM 10.00

Yang ni aku nda sure bahagian mana tapi kat atas la. Ntah time bila c along p ambik gambar.
Yang ni pandangan dari atas tower. Kat bawah tu boleh lagi snap2..posing2..

Kat sini pun ngam kalau berposing..macam biasa aku yang gila gambar ni..hahaha..
Ini pun pandangan dari atas menara.

Dan ini lah menara nya dan jurufoto kita a.k.a Along.

Habis tu beraya ke rumah Khairul @ Kerok di Kampung Teck Guan. Sekali ke rumah Ima, sebab dorang satu kampung. Lepas rumah Ima, kami pun jalan berempat, aku, Mr.Z, along and kerok. Ke bandar mau jumpa si Alnid yang praktikal. Call2 tidak diangkat, kami pun ke masjid la cari dia. Sah tidur! Lepas tu singgah Sabah Chicken Rice. Ada la pulak yang bagi cadangan "ke Kunak kita". What? Jauh ka? "Lebih kurang sejam". AKu pun tanya la abang. Dapat green light. So mesej Leles, bgtau kami mau datang. hahaha..memang mengejutkan orang jak kejaku. Dalam masa tu memujuk si Alnid minta mc..haha..boleh2nya menipu bos lagi. Nda pa la kan, bukan selalu dari Labuan ke LD..haha..

Tengah stay2 di Sabah Chicken Rice, Kak Sam (senior di UKM) call Alnid. Alnid pun kata dia di Sabah Chicken Rice. Ada si Kam ni. hahaha..apa nda dorang pun terkejut. Dapat jumpa Kak Sam, Kak Suri, and Kak Nir..yang ni memang jodoh. Unexpected. Lepas cerita2, kami gerak ke Kunak. Beraya di rumah Leles, lepas tu p rumah Kase. Mama si Kase masak banyak eh, mau cepat balik pun terus terlambat..haha..

Balik tu malam sudah. Sengsara lah bersoal jawab sama abang..berhuhuhu jak aku..

Skip la cerita. Malas sudah.

Sabtu pagi, sebelum balik. Dibelanja oleh seorang mak cik di warungnya di DAM. Gerai Coto-coto Makassar. SEdap. Wajib pegi k. 

Coto Makassar plus Cincau
Ok then. Sampai sini dulu.

Xoxo :D



0 comments:

Post a Comment