October 24, 2015

TEMPAT MENARIK DI PORT DICKSON

Bismillah..

Wahh..long time no see..macam lama sangat jak nda update blog. Kebusyan melanda. And now I'm here at UKM. Sebelum kita berkonvo, jum jalan puas2. Nanti ntah bila lagi akan sampai ke bumi semenanjung ni.

Sebelum datang sini, memang dah ready wishlist tempat2 yang mau dilawat. Nasib la kan kaki jalan..haha..yang jadi mangsanya sapa? hahaha.. :p

22 Oktober 2015. Wishlist pertama Port Dickson. Perjalanan dari UKM Bangi ke Port Dickson take time around sejam lebih la lebih kurang. Sampai sana around dekat2 jam 11 pagi. Sampai jak terus pegi Pantai Teluk Kemang. Macam xda keja kan pegi pantai tengah2 hari..haha..

Lepas dah makan kat tepi pantai, pengembaraan pun bermula. Pengembaraan la sangat.

Upside Down Art Gallery Port Dickson atau dikenali sebagai Rumah Terbalik Port Dickson. Ini adalah tarikan terbaru di Port Dickson. Setakat ni yang aku tau rumah terbalik di Malaysia ni ada 3 - di Sabah, Melaka dan yang ni di Port Dickson. Apa yang bestnya di Sabah, luar dan dalam terbalik. Dengan rumah2 tu terbalik, bumbung di bawah. Yang best kat PD ni pulak boleh snap gambar sepuas hati. Ngam la jumpa dengan aku yang gila bergambar ni..hahaha..

Rumah terbalik PD ni terletak berdekatan jak dengan Pantai Teluk Kemang. Pegi sana dari Pantai Teluk Kemang refer kat signboard jak. Nda susah la mau cari. And I was so excited bila nampak signboard besar yang menandakan kami telah tiba di destinasi..huahahaha..

Tadaa..ni dia bahagian depan rumah terbalik PD
Sampai sini jak ingat kan macam rumah terbalik sabah yang berbentuk rumah. Tapi nope, ia cuma rumah kedai. Dalamnya jak konsep rumah terbalik.

Harga bayaran tiket masuk for me still affordable. RM 15 for Malaysian adults.

Masuk dalam ni kena buka kasut tau. Disebabkan kami pegi time weekdays, so nda ramai sangat orang. Masa masuk tu ada la dalam 1 family camtu. Mula2 tu kami berdua jak berganti2 snap pic each other. 

This is one of the unique..hmmm..unique what ah? Whatever, i dont know..hahah..


Untuk setiap art tu dorang ada tunjuk macam mana mau digayakan. Dilekat di dinding2. Masuk lagi ke dalam, pekerja dia pun datang. Mereka tunjukkan gaya macam mana yang sesuai untuk setiap art. And the best part is dorang boleh tolong snap gambar kami..hahaha :D

Yang ni dah kenapa ntah..hahaha..

Ok. Lepas dah puas dalam rumah terbalik tu pegi solat then jam 3 gerak ke Alive 3D Art Gallery. Tapi singgah masjid tu boleh pulak aku tertidur. Adalah dalam 15 minit macam tu..hahaha..kesian orang tu call 4 kali. Dah la aku off hp sebab tengah caj.

Kali ni pegi ke 3D Art Gallery ni berpandukan maps. Bayaran tiket masuk masih lagi affordable. RM 20 seorang untuk warganegara dewasa.
Bayaran tiket masuk

Untuk masuk ke dalam ni kena buka kasut jugak. Tapi kena sewa locker RM 2. Terpaksa la. Nasib baik RM 2.

Masuk ke dalam. Wauu, no body home..hahaha..baru la nda malu mau posing macam mana pun. Ni la heavennya pegi time hari bekerja..hahaha..






Ni antara 3D art yang ada. Aku malas dah mau add caption untuk setiap gambar..hahaha..



Di setiap 3D art tu ada panduan jugak how you should post. And this is the guidlines.
Terletak di depan pintu sebelum masuk.

3D Art Gallery ni sangat besar. Ada 2 tingkat. Pintu keluar bersambung terus dengan gift shop macam gambar kat bawah ni.


And lastly snap depan 3D Art Gallery. Muka nda boleh tengok :p

Banyak lagi 3D art kat dalam ni. Tapi gambar2 adalah private. Tidak boleh di post2 ye..hahaha..Untuk tau lebih lagi maybe boleh google image, or better pegi sendiri. Sangat best.

And I was wahhh finally, dah sampai sini. Yeayhh..credit to you love <3 ^_^

Next wishlist : Bukit Tinggi, Laman Seni Shah Alam and Gallery i-City

See u soon..xoxo..










0 comments:

Post a Comment