January 31, 2016

Bismillah..

#Wishlist2 -latepost-

25 Oktober 2015.

Ni wishlist masa sebelum konvo ya. Sambung entri haritu cerita di Port Dickson. Kami plan buat pre-konvo photoshoot di Bukit Tinggi, Pahang. Kami pegi bertujuh, dengan 2 kereta. Aku naik keta dengan Mr.Z dan junior kami si Fareed. Dorang yang lain 4 orang 1 kereta. Perjalanan dari UKM makan masa kira-kira 1 jam 30 minit. Kami guna Google Maps sepenuhnya. Kami gerak dari UKM lebih kurang pukul 10.30 pagi. Rancangan awal ambik keta sewa jam 9 pagi, tapi biasa la kan janji Melayu..hahaha..aku pun panas sudah menunggu tu 1 jam. Rasa macam mahu marah jak.

Settle semua dapat keta, singgah stesen minyak isi minyak dulu. Dorang keta lagi 1 jalan duluan. Kami asing2. Lepas dari tol Bangi, malang tak berbau sungguh. Mr.Z dengan Fareed kata “nahh..kena snap kita.” Aku time tu nda sedar sebab tengah tengok hp. Melayang la duit saman had laju RM300. Nangis eh, baru mahu bajet2..huhuhu.. Lepas tu sedapkan hati lagi kunun2 bukan kami yang kena snap..haha.. RM300, sorang 100..huarghh..

Jalan dia yang berliku2.

Meneruskan perjalanan sampai ke Pahang. Masuk Bukit Tinggi tu jalan berliku-liku. Tengok maps ada yang bercanggah dengan signboard. Ikut jak la maps. Sebenarnya ikut maps or signboard dua2 pun xda masalah sebab jalanan tu berpusing. Kita akan jumpa 2 pondok masa nak masuk kawasan Bukit Tinggi tu. Pondok pertama boleh masuk terus, nda payah bayar apa2. Pondok kedua baru bayar tiket masuk RM 13 seorang dewasa. Kami sampai dalam pukul 11.04 pagi.

Lepas parking tu, keluar dan wahhhh……cantiknya~~

Bukit Tinggi ni menempatkan resort2 yang bertemakan Perancis. Bangunan2 ala2 istana tu semua adalah resort dan hotel. Kawasan tu dinamakan Colmar Tropicale. Kami duluan sampai. Dorang keta lagi 1 belum sampai. Memang ramai orang tapi nda la sesak sangat. Kami semangat siap bawak jubah konvo lagi..hahaha..Bila semua sudah sampai, baru kami pakai jubah masing2. Kami yang akan konvo ni 4 orang, yang lain peneman. Berjalan dalam tu slumber jak dengan berjubah2 lagi..haha.. Memang menarik perhatian orang betul.

Nda malu sudah siap baling2 topi lagi..haha..

Agak lama la kami dalam tu. Sampai tengah hari. Panas dan lapar baru terasa mahu gerak keluar. Tapi bila keluar tu menyinggah lagi posing2..haha.. Dalam tu ada restoran tapi confirm2 mahal. Aiskrim yang seringgit lebih jak tu dijual RM3. Jadi tahan2 la dulu ya. Makan dulu bekalan roti yang ada. Di Bukit Tinggi ni ada Horse Trails, kandang rusa dan masjid pun ada dalam tu. Jadi jangan risau ok.

Ni ada di bawah dekat area pintu masuk
Pemandangan di dalam
Naik atas menara putih tu boleh nampak bangunan2 dari atas.
Beg jubah konvo.
Pemandangan dari atas menara putih tu.
Ni hotel. Kami parking kat bahagian atas tu.
Bahagian hadapan Colmar Tropicale.
Colmar Tropicale signboard

Masjid

Sampai sini jak cerita ya..see ya!