October 14, 2014

KELIP-KELIP KAMPUNG KUANTAN

Assalamuaikum..

Sabtu lepas jalan2 lagi. Haa, nampak kan aku ni kuat bejalan. Tapi tu kalau ada kereta la, dan didesak oleh kawan2. Cehh..yala tu..haha..

Sabtu tu alhamdulillah akhirnya berjaya sampai ke Kelip-Kelip Kampung Kuantan di Kuala Selangor. Setelah beberapa kali asyik tertunda jak, dari sem 2 haritu lagi. Ada saja yang menjadi halangan. Perjalanan dari UKM ke Kuala Selangor berapa jam? My fren kata (merangkap driver kami..hikhik) 1jam 30minit. Perghh..jauh tu..

Haaa..nampak kan jauhnya tu. 

Kami gerak dari UKM pukul 4. Tapi singgah KUIS dulu sejam. Then pas asar around pukul 5 camtu baru gerak menuju ke destinasi utama. Bergantung sepenuhnya dengan yang di atas tu. Kami pegi berlima. Aku, tata, bai, alnid and along. Actually mau jugak pegi ramai2 with friemaly (friends yg spti family), tapi most of them ada hal. Ok, then sampai la di Kampung Kuantan. Tata yang sangat lah excited. Alnid dengan mulut yang sentiasa ada modal untuk buat kami ketawa. Baidi yang penat memandu. Along yang setia dengan kameranya. Aku? Hmm..ntah..haha.. Kami sampai sana lebih kurang 6.30. Ok, lama lagi. Kaunter tiket buka jam 7.45 kata tata. Tiket RM10 per person untuk naik bot. 1 bot 4 orang. Tapi disebabkan kami 5 orang, pegi la tanya boatman, alhamdulillah, bermodalkan kami 3 orang yang kecik2 ni (aku,bai,tata) dibenarkan la. But dengan tambahan RM10 kepada boatman tu.

Sementara menunggu jam 7.45, aku, bai and along pegi jalan2 cari makan dulu. Ok, memang lapar. Tapi end up dekat KFC jugak. Lepas sudah semua tu, solat maghrib, kami pun start la ambik turn naik bot. Ok, keexcitedan bermula. Mula2 naik ada rasa pening2. Tapi aku xda mabuk laut. 

Mendekat ke sebuah pokok, Subhanallah, memang cantik kelip2 tu. Kat satu2 pokok, sangat banyak. Macam pokok krismas yang dihias dengan lampu2 tu. Satu pokok satu family kelip2..haha..ni alnid yang cakap..rekaan semata2. Maju lagi ke depan, berusaha mau tangkap. Dapat. 1,2 lepas dan dapat lagi. Nasib ada cawan pepsi bekas kfc tadi, simpan dalam tu. Boatman tu tidak marah pun. Kita tapau kelip2 balik..haha..

Habis round semua tu dalam lebih kurang 45 minit mayb, ntah, tak perasan sebab busy dengan keindahan kelip2. Disebabkan suasana gelap, so ambim gambar pun limited la.

Then, habis sudah tour di Kelip-kelip Kampung Kuantan. Next destination mau pegi mana? Hmm..jam baru pukul 8.30. Along pun cadang pegi 1 City Mall. 

1 City Mall di Shah Alam. Apa ada di sana? Kedai2 yang buka tinggal restoran2 jak la. Haa, yang ada di sana yang menariknya..taraaaa..


Pemandangan dari aras 10. Tempat berdiri di kaca lutsinar tu.

Balik dari sana, disebabkan lalu jalan Putrajaya, menyinggah la lagi. Stay2 di Dataran Putra sambil snap2 lagi.

Balik kolej kepenatan. 

Jalan2 guna gps je..hikhik.. :D




0 comments:

Post a Comment